Dersin Adı | Video İşleme |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EEE 602 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders sayısal video işlemenin temellerine girişi kapsamaktadır. Dersin içeriğinde video sistemlerine giriş, video işaretlerinin Fouırier analizi, uzamsal-zamansal örnekleme, hareket analizi ve hareket kestirimi, video süzgeçleme ve onarımı, video kodlama ve sıkıştırma teknikleri, süper çözünürlük, sayısal TV ve video haberleşme standartları bulunmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;- |
Ders Tanımı | Video sistemlerine giriş, video işaretlerinin Fouırier analizi, uzamsal-zamansal örnekleme, hareket analizi ve hareket kestirimi, video süzgeçleme ve onarımı, video kodlama ve sıkıştırma teknikleri, süper çözünürlük, sayısal TV ve video haberleşme standartları. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Analog ve Sayısal Videonun Temelleri | Wang, Ostermann, and Zhang, Video Processing and Communications, Prentice Hall, 1st ed., 2002 (Ch. 1) |
2 | Video İşaretlerinin Zaman Uzayında Analizi | Wang, Ostermann, and Zhang, Video Processing and Communications, Prentice Hall, 1st ed., 2002 (Ch. 2) |
3 | İnsan Görme Sisteminin Frekans Tepkileri | Wang, Ostermann, and Zhang, Video Processing and Communications, Prentice Hall, 1st ed., 2002 (Ch. 2) |
4 | Video (Uzamsal-Zamansal) Örnekleme | Wang, Ostermann, and Zhang, Video Processing and Communications, Prentice Hall, 1st ed., 2002 (Ch. 3) |
5 | Hareket Analizi, Hareket Tespiti | Wang, Ostermann, and Zhang, Video Processing and Communications, Prentice Hall, 1st ed., 2002 (Ch. 6) |
6 | 2 ve 3 Boyutlu Hareket Kestirimi | Wang, Ostermann, and Zhang, Video Processing and Communications, Prentice Hall, 1st ed., 2002 (Ch. 7) |
7 | Ara sınav | |
8 | Görüntü Serilerinin Spektral Analizi | Lecture Notes |
9 | Video iyileştirme, Gürültü Azaltma, Süper Çözünürlük | Lecture Notes |
10 | Video Kodlamanın Temelleri | Wang, Ostermann, and Zhang, Video Processing and Communications, Prentice Hall, 1st ed., 2002 (Ch. 8) |
11 | Video Sıkıştırma | Wang, Ostermann, and Zhang, Video Processing and Communications, Prentice Hall, 1st ed., 2002 (Ch. 13) |
12 | Sayısal TV ve Video Haberleşme Standartları | Lecture Notes |
13 | Sınıf-içi Sunumlar | |
14 | Sınıf-içi Sunumlar | |
15 | Sınıf-içi Sunumlar, | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili Araştırma Makaleleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 | |
Proje | 1 | 45 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 183 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | X | ||||
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | X | ||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | X | ||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
| X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | ||||
11 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların elektrik ve elektronik mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | X | ||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest